interVentus
  • Steden en Gemeenten bestanden

    +32(0)4 254 26 51

  • Waalse Gewest bestanden

    +32(0)4 344 89 74

  • Bestanden van sociale verzekeringen

    +32(0)4 343 81 65

  • Ziekenhuizen, Energie, Verzekeringen, Diensten

    +32(0)4 362 47 77

  • Andere in overweging genomen kwesties

    +32(0)4 229 78 38

  • Interventus
    • Missies, visie, waarden
    • Ons gerechtsdeurwaarderskantoor
    • Waarom kiezen voor interVentus
    • Ons team
    • Blog
    • Jobs
  • Particulieren
    • Vaststellingen
    • Uitzetting
    • Betekeningen
    • Civiele en commerciële bemiddeling
  • Professionals
    • Vaststellingen
    • Liquiditeitsproblemen voorkomen
  • Casestudies
  • Contacteer Ons
Schuldenaarruimte Onze online diensten
  • Steden en Gemeenten bestanden

    +32(0)4 254 26 51

  • Waalse Gewest bestanden

    +32(0)4 344 89 74

  • Bestanden van sociale verzekeringen

    +32(0)4 343 81 65

  • Ziekenhuizen, Energie, Verzekeringen, Diensten

    +32(0)4 362 47 77

  • Andere in overweging genomen kwesties

    +32(0)4 229 78 38

  • FR
  • NL
Vraag een offerte
  1. interVentus
  2. Nos références (Modifiable dans "Eléments de contenu")
  3. Etude de cas (Modifiable dans "Eléments de contenu")
  4. ///A REMPLACER> Coaching in bedrijfsstrategie van een KMO in Malmedy

///A REMPLACER> Coaching in bedrijfsstrategie van een KMO in Malmedy

Alors que la concurrence devient de plus en plus rude, l’importance d’exceller à tous les niveaux devient capitale. C’est pourquoi, une PME (Petite et Moyenne Entreprise) spécialisée dans la vente de décorations, du côté de Malmédy, a fait appel à notre société, Retail Expertise, spécialisée en stratégie commerciale. Le client s’est orienté vers nous suite à une recommandation. Il désirait bénéficier du regard extérieur d’une équipe expérimentée, sur les aspects stratégiques et commerciaux à améliorer dans l’entreprise.

De eerste uitwisseling: een coach die luistert naar de klant

De eerste stap is om de verwachtingen van de aanvrager te begrijpen. We vragen hem eerst waarom hij een beroep doet op onze diensten. Als we hem kunnen helpen, maken we een afspraak. Ons team heeft daarop een ontmoeting gehad met het management, om meer in detail de problemen te bespreken die het bedrijf doormaakte. We hebben direct advies gegeven, in de vorm van uitwisselingen van ervaringen. Aan het einde van dit gesprek concludeerden onze experts op het gebied van bedrijfscoaching dat de prestaties kunnen worden verbeterd door de "klantgerichtheid" te versterken en de bedrijfsstrategie beter te structureren. Op basis van deze observaties werd een tweefasige aanpak ingevoerd.

Fase 1 : audit en aanbevelingen betreffende de commerciële strategie: geen goede remedie zonder een goede diagnose

De interne audit, of meer specifiek de diagnose van de klantenontvangst in de winkel, is het uitwisselingsproces met het management en de teams op het terrein. Het doel is om te analyseren of alle pijlers, die aan de basis liggen van een succesvolle retailstrategie, aanwezig zijn. In het geval van dit decoratiebedrijf werden er verschillende vergaderingen gepland met het management. Deze sessies zijn nuttig voor een beter voelen van de context en de werking van de klant.

Fase 2 : training in hoogwaardige klantenrelaties van de verkoopteams

De tweede fase van onze interventie ter bevordering van de commerciële strategie, bestaat uit het aanbieden van verschillende op maat gemaakte trainingen. Deze werden gepresenteerd in de vorm van workshops van ongeveer twee uur, gegeven aan het verkooppersoneel. Deze workshops zijn bedoeld om het bewustzijn van het verkoopteam te vergroten en hen te trainen in de grondbeginselen van klantenonthaal. Drie punten komen daarbij hoofdzakelijk aan bod:

  • Waarom is klantgerichtheid essentieel, in tijden van e-commerce?
  • Wat is de concrete impact van een goede klantgerichtheid op de verkoopresultaten?
  • Praktische methode om de juiste houding en commerciële technieken aan te nemen.

Eindfase: follow-up en coaching van de verkopers op het terrein

De laatste stap is om dat, wat het team tijdens de opleiding heeft geleerd, in de praktijk te brengen : in hun dagelijkse omgeving, in dit geval de winkel. Een paar dagen lang vóór openingstijd begeleidden onze deskundigen de verkopers om hen te helpen de belangrijkste punten uit de workshops op het terrein te implementeren. Na elk klantcontact werd er feedback gegeven, met uitleg over welke houding moet behouden blijven en welke te verbeteren is. Dit proces werd eens in de maand gedurende 4 maanden herhaald.

Neem contact met ons op voor vragen of om een afspraak te maken om uw handelsprestaties te verbeteren

Als u uw professionele activiteiten eens kritisch wilt bekijken of uw verkooptechnieken wilt optimaliseren, neem dan contact op met ons bedrijf in coaching en strategieadvies voor detailhandelaars.

Met dank aan Retailexpertise.be, uw detailhandel- en retaildeskundige. Een externe blik op uw verkooppunten om uw resultaten te vergroten.

interVentus, dat is

Gemiddeld

55000

lopende dossiers/jaar

50

van de dossiers opgelost binnen de 2 maanden

Meer dan

60

medewerkers

Meer dan

335000

km afgelegd per jaar

  • Logo Ethias
  • Logo Liège
  • Logo Groupe Henry
  • Logo Securex
  • Logo Step services
  • Logo Wallonie finances SPW

Laatste blogpost

Proces-verbaal van vaststellingen door een gerechtsdeurwaarder

Proces-verbaal van een vaststelling

Het opstellen van een proces-verbaal van een vaststelling is één van de vele opdrachten die een gerechtsdeurwaarder uitvoert. Met vestigingen in Luik, Saive, Jemeppe-sur-Meuse, Borgworm en Malmedy,...

Alle artikels Meer lezen

Advies op maat

Hoge reactiviteit

Meer dan 30 jaar ervaring

40 % van de verplaatsingen in groene voertuigen
(hybride of elektrisch)

De beoordelingen van onze klanten

5/5
(13 beoordeling)

De evaluaties worden beheerd door E-net Business tools

Certification e-net

“

"... et je vous félicite pour votre sagaci... bekijk meer "... et je vous félicite pour votre sagacité." zie minder

Richard B.

5/5

“

Je vous remercie pour votre courrier d’hie... bekijk meer Je vous remercie pour votre courrier d’hier et votre réactivité. zie minder

Thibaut F.

5/5

“

J'ai reçu une écoute attentive et très hum... bekijk meer J'ai reçu une écoute attentive et très humaine de la part de la personne avec laquelle je me suis entretenu. zie minder

Michel P.

5/5

“

Je tiens à vous remercier pour votre inter... bekijk meer Je tiens à vous remercier pour votre intervention dans le cadre de ce dossier, intervention qui a en effet été bien efficace. zie minder

Valérie L.

5/5
  • Beveel ons aan op onze website
  • Beveel ons aan op Google
  • Bekijk al onze klantbeoordelingen
email facebook twitter sharethis Deze inhoud delen

interVentus
  • HTTPS

    De gegevens die op deze website worden ingevoerd, zijn versleuteld in HTTPS om uw gegevens te beveiligen.

  • GDPR

    Deze website implementeert de Europese verordening GDPR voor het respect voor uw privéleven.

  • SPF

    Deze website garandeert de toepassing van het Wetboek van Economisch Recht om de wetgeving te respecteren.

Hoofdmenu

  • Interventus
    • Missies, visie, waarden
    • Ons gerechtsdeurwaarderskantoor
    • Waarom kiezen voor interVentus
    • Ons team
    • Blog
    • Jobs
  • Particulieren
    • Vaststellingen
    • Uitzetting
    • Betekeningen
    • Civiele en commerciële bemiddeling
  • Professionals
    • Vaststellingen
    • Liquiditeitsproblemen voorkomen
  • Casestudies
  • Contacteer Ons

Onze online diensten

Join ons

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren.
Juridische informatie | Privacy | Cookies
© Copyright 2025 - interVentus - Privacybeleid - Onze partners op internet
Gebruiksvoorwaarden van de website en bescherming van de persoonlijke gegevens
E-net Business, ontwerper van websites voor handelaars, zelfstandigen & Kmo's.